SALGSBETINGELSER

 

Betaling

Betaling skjer mot faktura, eller med kort via Nets. Du velger selv hvordan du vil betale når du legger inn din ordre. 

Ved betaling med faktura samarbeider Hytte og Bolig med Svea Finans NUF. For å betale med faktura må du angi ditt personnummer eller organisasjonsnummer, det vil da bli gjort en kredittsjekk. Forutsetningen for å betale med faktura er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og over 18 år. Du kan ikke ha noen betalingsanmerkninger. Samtlige faktura er overdratt til Svea Finans NUF sin eiendom, og befriende betaling skal kun skje til Svea Finans NUF. Fakturaens betalingsvilkår er 14 dager. Ved for sen betaling vil det påløpe purregebyr og forsinkelsesrenter. Ved uteblivelse av betaling vil fakturaen bli overdratt til inkasso. 

Sikkerthet ved kortbetaling: En viktig forutsetning for å nå dette målet er å kunne tilby deg som kunde ikke bare å gjennomføre en handel, men at du skal kunne gjennomføre en sikker handel. Vi har derfor valgt å samarbeide med Nets som er en av Nordens de største leverandørene av betalingsløsninger på nettet.

Nets behandler alle dine personlige opplysninger konfidensielt. Dine personlige data gjøres ikke tilgjengelig for andre enn deg selv. Du behøver ikke å registrere deg før du faktisk har bestemt deg for å handle. Nets krypterer også informasjonen om ditt betalingskort ved overførsel til kortutstederen. Vi lagrer derfor ikke ditt kredittkortnummer da vi aldri får kjennskap til det. Gjennom vår samarbeidspartner er du sikret som forbruker.

Dersom du ikke vil- eller kan få kreditt hos Svea Finans NUF eller betale med kort, må du forskuddsbetale ordren. Et fakturaunderlag sendes til din e-postadresse når du har registrert bestillingen din. Du betaler inn pengene akkurat slik du betaler dine andre regninger. Når pengene er på vår konto sender vi varene dine.

 

Bestilling

Priser angis inklusive moms, men som bedrift kan du velge se prisene eksklusive moms. Ved bekreftet bestilling kan prisene kun endres av omstendigheter som Hytte og Bolig ikke råder over, f.eks. vesentlig endring av råvarepriser, valutaendringer eller endring av momssatser.

Du må være over 18 år for å kunne bestille. Ved bestilling i nettbutikk vil du motta en ordrebekreftelse til din e-post. Når det bestilles gjennom kundesenteret sendes ordrebekreftelsen til din oppgitte e-post. Kontroller at ordrebekreftelsen stemmer med bestillingen med hensyn til antall, varenavn, pris, levering og adresser. Dersom det ikke er samsvar mellom bestilling og ordrebekreftelse, ta kontakt per telefon 22 43 90 00 eller send en e-post til kontakt@hytteogbolig.no. 

Falske bestillinger eller bedrageriforsøk vil bli politianmeldt.

Det tas forbehold om trykk- og skrivefeil. Du blir da kontaktet om din bestilling må rettes på grunn av feil pris. Du har da rett til å endre eller annullere din bestilling.

Vi formidler ikke dine personopplysninger til tredjepart. Dersom du ønsker endring i opplysningene, kan dette gjøres ved pålogging til din konto eller ved å sende e-post til kontakt@hytteogbolig.no. 

 

Leveringstid

Normal leveringstid er fra 1 - 8 arbeidsdager. Dersom varen ikke kan leveres straks eller har gått ut av produksjon vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det. Vi gir deg valget mellom å opprettholde ordren, sette ny leveringsdato eller kansellere ordren med tilbakebetaling av innbetalt beløp til det kortet ordren ble betalt med innen 14 dager. 

 Vi forbeholder oss retten til å fraskrive oss all erstatning til kunden når det gjelder leveranseforsinkelser.

Transport

Vi tilbyr transport i hele Norge. Transportkostnader er inkludert i ordre. For Nordland, Troms Finnmark gjelder fri frakt til nærmeste terminal for produktgruppene anneks,badstuer, boder og lekestuer. Fri frakt gjelder heller ikke øyer uten veiforbindelse fra fastlands Norge. Våre samarbeidspartner for transport er Bring AS, Posten AS, Schenker AS, Kjell Hansen Shipping AS og lokale transportører. Det brukes lokale transportører ved tyngre gods som krever kranbil for direkte levering. Det må være kjørbar vei for lastebil fram til leveringssted. 

Når varen er klar for levering blir kontaktet eller mottar e-post, tele, eller SMS om forsendelse.

Du anbefales å være tilstede ved levering for å kontrollere at leverte varer stemmer overens med kjøpsordre før sjåførens fraktseddel underskrives. Er du til stede regnes varen som levert i tråd med fraktseddel.

Risikoen og ansvaret for varene går over til mottager når varen er levert til avtalt adresse. Dersom det er synlige mangler eller skade må dette merkes på fraktbrev og du må ta kontakt med Bring AS

Vi forbeholder oss retten til å fraskrive oss all erstatning til kunden når det gjelder leveranseforsinkelser.

 

Angrerett

Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. Når du kjøper en vare på distanse har du 14 dagers angrerett.

Angrerettskjema.

Angreretten betinger at melding er gitt selger innen 14 dager etter at leveransen er mottatt.

Vi ønsker at håndteringen skal være så enkel som mulig for begge parter og ønsker at du har god omsorg for varen og returnerer varen i originalemballasjen trygt og sikkert tilbake.

Kunden bærer selv kostnadene ved retur av vare. 

Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon. 

For næringsdrivende gjelder egne salgsbetingelser.

 

Reklamasjoner

Alle reklamasjoner skal vurderes innen 14 dager, men må i enkelte tilfeller vurderes av leverandør. 

Eventuelle følgekostnader i forbindelse med mangler eller feil ved produkt dekkes ikke.

Det er viktig at pakkekontroll med produksjonsnummer oppbevares, dersom det skulle være manglende deler trengs dette for å sende korrekte deler.

 

 

Garanti

Selger og leverandør står for eventuelle feil eller skader som oppdagetes  når produktet pakkes opp.

Skadede deler erstattes mot ny uten kostnad for kunden.

Fuktskader/soppskader som kan oppstår ved feilaktig lagring hos kunde av anneks eller hytter, inngår ikke i garantiordningen. 

Følgekostnader som oppstår på grunn av at en del er skadet, mangler eller forsinket levering, erstattes ikke.

Det finnes et antall ulike varianter av huset. Bildene på hjemmesiden skal ses som illustrasjoner eller eksempler og kan avvike fra manualer og tegninger. Tegningene på hjemesiden gjelder generelt, men vi forbeholder oss retten til endringer. Posisjonsangivelsene kan variere mellom de ulike produksjonene. Den originale tegningen for akkurat ditt hus medfølger i husleveransen. Ta utgangspunkt kun i de medfølgende tegningene. 

Det et er alltid viktig å spare på den pakkseddelen som følger leveransen av lekestuer, anneks, boder og hytter.

Denne pakkseddelen inneholder produksjonsdato, samt navnet på den eller de som har gjennomfart kvalitetskontrollen. 

Ved en eventuell reklamasjon eller en komplettering av forsendelsen trengs disse opplysningene for at de rette delene skal bli ettersendt.Reklamasjon hytter, anneks, uthus, lekestue og utedo. Våre hytter produseres av kvalitetssortert virke som leveres av Nordens største sagbruk. Før virket forlater fabrikken kontrolleres samtlige produkters kvalitet og innhold.

Til tross for dette kan det i blant inntreffe at en kunde er misfornøyd og har anledning til å reklamere på produktet. Det er viktig for leverandøren å ordne opp i dette omgående. En rask reaksjon på en reklamasjon er en garanti for at du som kunde blir fornøyd og kjøper flere produkter av oss.

Vi trenger så raskt som mulig å få denne informasjonen for å vite hvilke del det handler om. Feil og skader skal dokumenters med fotografi. Digitalt bilde kan sendes på e-post til kontakt@hytteogbolig.no

Oppgi dette ved reklamasjon- eller garantisaker: Når ble produktet kjøpt, produktets navn, delens nr, antall + ditt navn, adresse og telefonnummer på dagtid.